My Blog List

salam dari nana

blog yang meluahkan,memprotes,mengkritik dan bla bla bla....puas atau tak puas hati,terpulanglah pada pembaca..ada merangkumi activiti harian,ada jugak novel atau cerpen yang ntah bila nak siap,ada jugak luahan perasaan nak marah kat bos huhuhuhu..
takderlah..semuanya sekadar blog jer...macam majalah lah jugak...
kepada sesiapa yang berkunjung ke laman nana..terima kasih nana ucapkan..kalau nak bagi komen,silalah..dialu-alukan,..sekurang-kurangnya nana boleh menambah kenalan...apa-apapun..selamat membaca...

Saturday, April 25, 2009

cuti


Walaupun aku di panggil 'Mek' oleh kengkawan aku..itu tak bermakna yang aku ni betul-betul minah kelantan.
Kelantan..banyak lagi
yang aku tak tahu sebenarnya.
Aku tahu menteri dia Tuan Guru Nik Aziz.,
aku tahu nama daerah-daerah..tapi tu
ajela,berlagak je cakap kelantan,sebenarnya aku betul-betul bengap kalau orang
tanya pasal negeri ni.

Baru-baru ni aku dengan sahabatku dari sabah pergi melawat ke
Kelantan.sambil menziarahi sedara mara yang majoritinya aku tak berapa kenal..apa yang menarik kami pergi menaiki keretapi.,saja nak merasa..cik
dengan ayah kesayangan aku ikut sama..
Apa yang menarik,buat pertama kalinya aku merasa menaiki beca atau dipanggil 'teksi' oleh orang-orang kelantan. Pasar Siti Khadijah juga sungguh menakjubkan..majoriti yang berniaga di pasar itu terdiri daripada kaum-kaum ibu..
Terkejut sangat bila aku terserempak dengan bekas rakan sekolahku,izan yang turut berniaga kuih muih di pasar itu..kecikk je dunia..
Apa-apapun,aku memang puas hati dengan percutian kali ni...






No comments: