My Blog List

salam dari nana

blog yang meluahkan,memprotes,mengkritik dan bla bla bla....puas atau tak puas hati,terpulanglah pada pembaca..ada merangkumi activiti harian,ada jugak novel atau cerpen yang ntah bila nak siap,ada jugak luahan perasaan nak marah kat bos huhuhuhu..
takderlah..semuanya sekadar blog jer...macam majalah lah jugak...
kepada sesiapa yang berkunjung ke laman nana..terima kasih nana ucapkan..kalau nak bagi komen,silalah..dialu-alukan,..sekurang-kurangnya nana boleh menambah kenalan...apa-apapun..selamat membaca...

Friday, April 24, 2009

SI HITAM

Ali dan fatimah merupakan pasangan suami isteri. mereka mempunya seekor kucing bernama si hitam.

Fatimah ni tersangatttlah sayangkan Si Hitam tu..Ali pulak.,kalau Si Hitam tu berbelit di kaki dia..sah ditendangnya Si Hitam sampai terpelanting. Dia cukup bencikan Si Hitam..bukan apa,dia memang tk minat dengan binatang,.dah tu pulak si hitam ni suka berak suka suka hati dia je..merata-rata .tapi sebab sayangkan Fatimah,dia berpura-pura manjakan Si Hitam.sebenarnya si Ali ni hanya menunggu peluang untuk kenakan Si Hitam tu.

Satu hari.,fatimah meminta izin si ali untuk keluar ke pasar..ali dengan girangnya mengizinkan fatimah pergi..hehehe siap kau hitammm..
Selepas 5 minit Fatimah keluar dari rumah..Ali dengan cekapnya menjejak Si Hitam..rupanya Si Hitam sedang tidur di ruang tamu.,di atas sofa empuk yang Ali belikan untuk Fatimah...siap kau Hitam..Ali menggertap bibir. dengan perlahan-lahan dia melungkup kain.,ala-ala nk culik awek dalam citer hindustan..
Setelah puas meronta-ronta,akhirnya Si Hitam menjadi lemah..Ali pun dengan cepat-cepat memasukkan Si Hitam dalam guni..dia sumbat Si Hitam dalam bakul motor kapcainya.
Dia membonceng motor kapcai yamaha ex5 ke kampung sebelah.,dalam setengah jam perjalanan,dia meletakkan guni di tepi sungai..dengan girangnya dia membonceng motosikal pulang ke rumah.
Tetapi alangkah terkejutnya Ali.,sampai saja dirumah,kelihatan fatimah sedang memberi whiskas dengan manjanya pada si hitam..dia terkejut hairan..
takper,takper esok masih ada bisiknya..sempat si hitam menjeling ke arah ali...siap kau nanti,bisik ali
keesokan harinya.,fatimah meminta izin ali untuk ke rumah kawannya belajar memasak. pergilah,kata ali dengan senang..tak sampai 5 minit fatimah keluar,sekali lagi si hitam diculik,kali ini ali menggunakan kain pelekat pemberian fatimah masa mula-mula kwin..siap kau kali ni..bisiknya..mata sinitam di ikat kemas untuk mengelakkan dari sinitam mengesan jalan untuk pulang..
ali embonceng motsikalnya lagi..si hitam hanya diam di dalam bakul..
ali menggunakan jalan yang agak jauh..,sepuluh kampung dia masuk,keluar lebuh raya,masuk jalan kecik,lorong,untuk mengelirukan si hitam..
kali ni memng kau takkn jumpa jalan balik..bisiknya..
_------------------------------------------------------------------------------

"kring kring" telefon berbunyi..fatimah yang baru pulang dari blajar memasak menjawab.."hello"
"hello timah..abg ni..hitam ada kat situ tk?"
hitam?ada..kenapa abag..
panggil dia kejap
fatimah hairan..gila apa suami aku ni..nk bercakap dengan kucing
"kenapa abg?"
"panggil la kejapp timah.!!!!!.aku nak tanya dia macam mana dia balik tadi.,aku dah sesat niiiiiiiiiii"

1 comment:

ainirahim said...

hahahahaha!!!!!! padan muka..